December 19, 2011

How to Display Your Standalone Pages in Blogger




You may have already created some of useful pages on your blog. I mean not the posts, but static pages such as About Me which are more peculiar to your blog. After creating pages, your next consideration would be letting readers to access them. Obviously you can add custom links by editing template to direct users to those pages in relevant places on your blog. How about making the navigation more convenient for your blog visitors. Wouldn't it be nice if you can show them as tabs or as a list easily without even touching your template?

Yeah... Blogger did that hardest part for you and allows you not only to create standalone pages, but also to display them on your blog. Further you don't wanna direct users using custom links to your pages and readers will find it more useful to discover and navigate to pages on your blog. So it's actually act as a navigation for your blog. Blogger make use of Pages widget to list all of you pages either as a list or tabs, and display them on your blog with few simple steps. Does it care only about displaying your standalone pages and getting them all on your blog? Nope, it will let you customize the style and you can include your taste to prioritize and arrange them when display them on your blog too. So you can get rid of pages you don't wanna display and leave other useful pages to make use of. Let's learn how to display your pages and get them on your blog.


Steps:

1. Navigate to Blogger Dashboard.

2. Click on your Blog Title.

3. Jump to Pages tab.


Note: On this page you will see list of your static pages if you got any. Else it will just show Home which links to your homepage.

4. Now click on drop down button next to Show pages as option and select an option to display your pages in that particular way.


Top Tabs - Your pages will display under your blog header as a horizontal navigation bar.

Side Links - Your pages will display as a list of links on your sidebar.

Don't Show - You can make use of this option if you don't wanna show any of your pages or if you wanna link them manually.

5. Click Save arrangement button on the top.

6. Yeah... you made it. But if you selected to show pages, it will list all your published pages on your blog. If you wanna manage them and get rid of some pages, jump to Layout tab.


7. Now find an element named as Pages.

8. Click Edit link correspond to that element.

9. Now select pages to display and arrange your pages in the configuration pop up window.

10. Click Save button.

11. Now save your blog layout.


Enjoy :-)




Awesome! Thanks for coming by and taking your time to read this post :) I hope you have learnt something today. Now you can share it with your friends and I'd love to hear from you too.






Related Posts and Categories


Category, , , ,





Comments

* If you got any questions not related to this post, please ask it at our Support section.

* Make sure your comment is genuine and comply with our commenting guidelines.

* Review your email and reply notification settings to receive replies via email.

* Experiencing problems when commenting? Please report them at our Support section.


Nikki Rae said...

This seems easy enough I'm going to go try it lol

Mayura De Silva said...

Yeah Nikki :) It's really easy. Hope you will get through it.

Thanks for commenting dear :)Cheers...

Beth Herring said...

THank you! I did it and i appreciate your help!!

Mayura De Silva said...

You're welcome Beth :) Owkies... So you did it. I'm really glad you help out of this post.

Thanks for stopping by and commenting dear :)

Cheers...

aditya said...

i cant find "pages " in my layout. can you help me

aditya said...

sorry i got it, thank you for your wonderful post

Mayura De Silva said...

Hi Aditya,


It's alright mate :) Glad to hear you have found it over at your blog before I reach here.

Thanks for your compliment mate :)


Cheers...

Mayura De Silva said...

Hi Ricky,

You can find instructions on creating new pages here ~ How to Create Pages in Blogger.



Cheers...

ricky said...

how to create different page order...there is only show "home"...how to create other catagories like u create "about", "service", "contact" etc etc...

Nunzio Greco said...

Thank you! Do you know how show just some pages in the top tabs, rather than all the pages that you have created?

Mayura De Silva said...

Hi Nunzio,


Go to Layout tab and edit Pages element mate. There you can select what to show off and also able to arrange your tabs too :)


Cheers...